domingo, 24 de enero de 2021

INGLÉS GRADOS 6°1-2-3

IMPORTANTE
EL PRÓXIMO VIERNES 3 DE SEPTIEMBRE, EL BLOG SE CERRARÁ A 12:00 p.m.

POR FAVOR ENVIAR LAS ACTIVIDADES ANTES DE LA FECHA POR FAVOR.

Lista de estudiantes que deben presentar plan de apoyo del segundo periodo

6°1

Mariana Isabel Berrio Viloria

Ana Lucia Ramirez Restrepo

Valeria Restrepo Perez

Jhoselyn Roman Moreno

6°2

Mariana Gomez Castrillon

Luciana Gonzalez Gaitan

Laura Carolina Hurtado Vanegas

Maryangel Piedrahita Arango

Luciana Restrepo Ramirez

Isabella Valencia Escobar

Mariana Yepez Sanchez

6°3

Isabella Gallego Alvarez

Maria Angel Garcia Palacios

Maria Isabel Vanegas Cano

TERCER PERIODO
SEMANA 1 y 2: DEL 23 DE AGOSTO  AL 3 DE SEPTIEMBRE

Indicador de Desempeño:
Demuestra comprensión de preguntas sencillas sobre las prendas de vestir.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.
Reading has many benefits, but it’s a skill that even a lot of adults don’t use enough. Apart from the necessity of reading to get by in today’s world, let’s look at some other benefits of reading and how these can contribute positively to your child’s development. When we watch television or a movie, all the information is given to us on the screen – there’s nothing we need to imagine. A book in its pure form is just words on a page, and our minds have to do the work, imagining the words coming to life. This does wonders to develop our creativity and imagination. 
La lectura tiene muchos beneficios, pero es una habilidad que incluso muchos adultos no usan lo suficiente. Aparte de la necesidad de leer para sobrevivir en el mundo actual, veamos algunos otros beneficios de la lectura y cómo estos pueden contribuir positivamente al desarrollo de su hijo. Cuando miramos la televisión o una película, toda la información se nos da en la pantalla, no hay nada que debamos imaginar. Un libro en su forma pura son solo palabras en una página, y nuestras mentes tienen que hacer el trabajo, imaginando que las palabras cobran vida. Esto hace maravillas para desarrollar nuestra creatividad e imaginación.

Para las semanas 1 y 2 del tercer periodo que va del 23 de agosto al 3 de septiembre debes realizar la actividad con responsabilidad y entregar en la fecha establecida, le tomas foto y me la envias.

Mary's family

Mary is ten years old. She is from Bucaramanga. Her hair is long and brown. She has brown eyes. She is wearing a pink T- shirt, black shorts and white sneakers. She has a cat and a dog. Their names are Pat and Fluffy. Pat, the dog has a small house in the garden. Mary's cat, Fluffy is 3 years old. Mary's mother is Jane. She is a teacher. She's thirty-six years old. She is wearing a black shirt, white skirt and a black high heels. Her husband is Nick. He is thirty-eight. He's a bus driver. He has brown hair and blue eyes. He is wearing a brown shirt, jeans and a brown shoes. Jane's hair is blonde and her eyes are brown. They have three children Mary, Sean and Peter. Sean is six and he is wearing a blue T-shirt, white pants and black sneakers. Peter is twelve years old. He is wearing a black pant, white shirt, red and yellow sneakers. Sean's hair is blonde; Peter's hair is brown. The boys have blue eyes. Peter and Sean have four friends. James, Doug, Brian and Adam.

Read the text and answer the questions (Lea el texto y responda las preguntas), le tomas foto y me la envias.

1. Which of the following clothes is Mary wearing?

a. pink T- shirt, black shorts and white sneakers

b. pink T- shirt, black shorts and blue sneakers

c. pink T- shirt, white shorts and white sneakers

d. pink T- shirt, black pants and white sneakers

2. Which of the following clothes is Jane wearing?

a. black skirt, white shirt and a black high heels

b. black shirt, white skirt and a white high heels

c. black shirt, white skirt and a black high heels

d. black shirt, blue skirt and a brown high heels

3. Which of the following clothes is Nick wearing?

a. brown T-shirt, jeans and a brown shoes

b. brown shirt, jeans and a brown shoes 

c. brown shirt, jeans and a black shoes

d. brown skirt, jeans and a brown shoes

4. Which of the following clothes is Sean wearing?

a. blue shirt, white shorts and black sneakers

b. blue T-shirt, white pants and white sneakers

c. blue T-shirt, white pants and black shoes

d. blue T-shirt, white pants and black sneakers

5. Which of the following clothes is Peter wearing?

a. black pants, white shirt, red and yellow sneakers

b. black pants, white skirt, red and yellow sneakers

c. black shorts, white shirt, red and yellow sneakers

d. black pants, white shirt, red and yellow shoes

What are they wearing?
Listen and complete the sentences, after that write the names of the people in the picture(Escuche y complete las oraciones, luego escriba los nombres de las personas en la imagen)
Nota: Debe escuchar el audio para resolver la actividad.
ENLACE PARA LA ACTIVIDAD

 


CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 

 19 DE AGOSTO HORA 10:25 am

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión de Microsoft Teams
Únase a través de su PC o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión

AUTOEVALUACIÓN PARA 6º1,2,3

A continuación encontrarás el enlace para hacer la AUTOEVALUACIÓN del segundo periodo de la asignatura de inglés. Hay plazo de hacerla hasta el viernes 13 de Agosto.
ENLACES PARA LA AUTOEVALUACIÓN


segundo PERIODO

SEMANA 12 y 13: DEL 9 DE AGOSTO  AL 20 DE AGOSTO
Indicador de Desempeño:
Reconoce los diferentes climas del país y de algunos lugares del mundo con estaciones.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.

Hablar un segundo idioma tiene muchas ventajas. Entre ellas, el poder hablar y comunicarse con personas en otro idioma fomenta la independencia y mejora las oportunidades laborales. Pero además es una oportunidad fantástica de poder interactuar, aprender y descubrir otras culturas. Hablar un segundo idioma abre la puerta a muchas oportunidades personales y profesionales, por eso, hoy las personas que dominan más de un idioma reciben más y mejores ofertas laborales.

La globalización de la educación, los mercados y el mundo en general exige a las personas a prepararse mucho más que hace tan solo unas décadas y el dominio de otro idioma diferente al materno se ha vuelto indispensable para desarrollarse y destacar a nivel profesional. Además de brindar beneficios en el ámbito laboral, se ha comprobado que las personas bilingües presentan habilidades superiores a aquellas personas que solo se comunican en un solo idioma.

No importa a qué edad se aprende un idioma, si desde la niñez o ya siendo adulto, se ha comprobado que ser bilingüe es beneficioso para el desarrollo cognitivo de las personas, ya que mejora la flexibilidad, memoria y habilidad del cerebro.

Los principales beneficios de aprender un nuevo idioma son: Mejor toma de decisiones, aumento de la memoria, reduce la posibilidad de enfermedades mentales, crecimiento profesional. 

Para las semanas 12 y 13 del segundo periodo que va del 9 de agosto al 20 de agosto no debes realizar ninguna actividad, pero me gustaría que repasaras los temas en los que tienes alguna dificultad, debes escribir los logros y hacer la auto evaluación del segundo periodo, recuerda que debes ser consiente de los compromisos y responsabilidades con las actividades en este periodo.

Logros tercer periodo

v Identifica las diferentes prendas de vestir.

v Reconoce las diferentes nacionalidades y sus países

v Reconoce las diferentes celebraciones y fiestas en Colombia y otros países.

v Identifica el país y sus costumbres.

v Identifica los lugares turísticos y sus monumentos.

v Cumple a tiempo con tareas y actividades asignadas.

v Demuestra esfuerzo y deseos de superarse continuamente.


CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 

 5 DE AGOSTO HORA 10:25 am

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión de Microsoft Teams
Únase a través de su PC o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión

segundo PERIODO

SEMANA 10 y 11: DEL 26 DE JULIO  AL 6 DE AGOSTO
Indicador de Desempeño:
Reconoce los diferentes climas del país y de algunos lugares del mundo con estaciones.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.

Why is weather important in people's lives?

Weather is important in people's lives in many different ways. Weather, including winds, thunderstorms, hurricanes, and tornadoes, is really just the earth's way of redistributing heat around its surface. Weather describes the day-to-day condition of the atmosphere. It might be sunny, hot, windy or cloudy, raining or snowing. The weather takes into account the temperature, precipitation, humidity and atmospheric pressure of the part of atmosphere closest to the surface of the Earth. The weather is constantly changing as temperature and humidity change in the atmosphere.

¿Por qué el clima es importante en la vida de las personas?

El clima es importante en la vida de las personas de muchas formas diferentes. El clima, incluidos los vientos, las tormentas eléctricas, los huracanes y los tornados, es en realidad solo la forma en que la tierra redistribuye el calor alrededor de su superficie. El clima describe las condiciones cotidianas de la atmósfera. Puede ser soleado, caluroso, ventoso o nublado, lloviendo o nevando. El clima tiene en cuenta la temperatura, la precipitación, la humedad y la presión atmosférica de la parte de la atmósfera más cercana a la superficie de la Tierra. El clima cambia constantemente a medida que cambian la temperatura y la humedad en la atmósfera.
Weather

El clima de Colombia está determinado por aspectos geográficos y atmosféricos tales como precipitaciones, intensidad, radiación solar, temperatura, sistemas de vientos, latitud, altitud, y humedad atmosférica. En Colombia, los veranos son cortos, muy calurosos y mayormente nublados, y los inviernos son cortos, cómodos, húmedos y nublados. Durante el transcurso del año, la temperatura generalmente oscila entre 19 ° C y 30 ° C y rara vez desciende por debajo de 18 ° C o sube por encima de 33 ° C.

The climate of Colombia is determined by geographical and atmospheric aspects such as rainfall, intensity, solar radiation, temperature, wind systems, latitude, altitude, and atmospheric humidity. In Colombia, summers are short, very hot, and mostly cloudy, and winters are short, comfortable, wet, and cloudy. During the course of the year, the temperature generally ranges from 19 ° C to 30 ° C and rarely drops below 18 ° C or rises above 33 ° C
Para las semanas 10 y 11 del segundo periodo que va del 26 de julio al 6 de agosto debes realizar la actividad, le tomas foto y me la envías en la fecha estipulada.

Complete the Crossword with the missing words in the sentences. (completa en crucigrama con las palabras que faltan en las oraciones)
 

Choose the correct word and complete the sentences (escoja la palabra correcta y complete las oraciones)

1. Put these warm clothes on. It is ____________

a. hot             b. foggy             c. cold             d. windy

2. She is wearing sunglasses. It is ______________

a. sunny        b. windy             c. cold             d. foggy

3. Laura is wearing gloves, scarf, boots and coat. It is ___________

a. very hot           b. very windy           c. very sunny             d. very cold

4. Today the sky is blue and bright and it is very hot. It is a ______________

a. hot day            b. cloudy day           c. rainy day                d. sunny day

5. Today, I need to put on my coat, my boots and take my umbrella. It is a _____________

a. foggy day        b. rainy day              c. snowy day             d. cloudy day

6. The weather is stormy, which of these is not happening?

a. rain falls          b. lightning flashes       c. Thunder cracks        d. snow falls

Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.

a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?

_________________________________________________________

b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?

__________________________________________________________

c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?

__________________________________________________________


CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 

 22 DE JULIO HORA 10:25 am

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión de Microsoft Teams

Únase a través de su PC o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión

ESTUDIANTES CON ACTIVIDADES PENDIENTES
Las siguientes estudiantes aún deben alguna actividad evaluativa. Por favor ponerse al día lo más pronto posible:
segundo PERIODO
SEMANA 8 y 9: DEL 12 DE JULIO  AL 23 DE JULIO
Indicador de Desempeño:
Reconoce los diferentes lugares de la ciudad y su ubicación 
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.

The Importance of Reading and Writing

Reading and writing are both important; you can’t have one without the other. They are skills that are increased constantly due to little things that most times are not noticed. Whether it is from a book to a poem, there will always be a way that it helps out your school performance. Reading and writing in general only helps absorb information, and enhance leisure or school related writing tasks. It has also made life itself so much easier because reading and writing are so beneficial for school and for life. How much you read and write today, will somehow affect your future job, family, position or even your grades.

La importancia de leer y escribir

La lectura y la escritura son importantes; no puedes tener uno sin el otro. Son habilidades que se incrementan constantemente debido a pequeñas cosas que la mayoría de las veces pasan desapercibidas. Ya sea desde un libro hasta un poema, siempre habrá una forma de que ayude a tu rendimiento escolar. La lectura y la escritura en general solo ayudan a absorber información y a mejorar las tareas de escritura relacionadas con el ocio o la escuela. También ha hecho la vida mucho más fácil porque la lectura y la escritura son muy beneficiosas para la escuela y para la vida. Cuánto lea y escriba hoy, de alguna manera afectará su trabajo futuro, familia, puesto o incluso sus grados o notas.

Aprender, para mí, es una oportunidad de usar lo que he aprendido, ampliar mis horizontes y mejorar la mejor versión de mí mismo. Aprender, me ayuda a descubrir mis talentos ocultos y me ayuda a superar miedos y obstáculos. Siento que cuanto más sé, más capaz soy de lograr lo que quiero, sin temor al juicio de los demás. Aprender es vida y la vida es aprender.

Para las semanas 8 y 9 del segundo periodo que va del 12 de julio al 23 de julio debes realizar la actividad, le tomas foto y me la envias antes del 23 de julio.

Look at the map. Choose (true) F (false) or DK (Don’t know) Mira el mapa y escoge falso, verdadero, no se o no tengo la información de acuerdo a las preguntas.

Using a map to give directions (Usar un mapa para dar indicaciones o direcciones)Complete the conversations. Look at the map again (Completa la conversación. Mira el mapa de nuevo y completa la conversación)

Alexandra: Excuse _______. (1) How ______ (2) I ______ (3) to the post office?

Steve: Go ______ (4) on first avenue. It is _____ ___ (5) the police station. It is on the _______ (6)

Joan: ___________ (7) me. How _________ (8) _______ (9) get to the library?

Ana: _____ (10) straight on ___ (11) avenue. Then, turn _____ (12) and walk on Colorado

________. (13) It is ____________ (14) the church. It is on the left.

Camilo: Excuse me. __________ (15) can _______ (16) get to the gym?

Luigi: ________ (17) straight on first avenue. Then, _________ (18) left and walk on

_________ _________. (19) Then, turn right and walk on park avenue.

It is next to ___________. (20) It is on the left. 

1. a. my                               b. me                           c. mine

2. a. can’t                            b. could                        c. can

3. a. get                               b. gotten                      c. got

4. a. streight                        b. straight                     c. straights

5. a. nest to                         b. next too                     c. next to

6. a. right                             b. rite                             c. write

7. a. excuses                        b. excuse                      c. excused

8. a. can                               b. can’t                           c. could

9. a. my                                b. me                              c. I

10. a. goes                           b. go                              c. gone

11. first                                 b. fest                             c. fist

12. a. let’s                             b. lefts                            c. left

13. a. strait                            b. street                         c. streets                       

14. a. behind                         b. behaving                       c. behinds

15. a. who                             b. whose                         c. how

16. a. I                                   b. my                               c. me

17. a. gone                            b. goes                            c. go

18. a. turner                           b. turn                              c. turns

19. a. Colorado streets          b. Colorado steers           c. Colorado street

20. a. bakery                          b. bakeries                       c. bakerys 

Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.

a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?

_________________________________________________________

 b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?

__________________________________________________________

 c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?

__________________________________________________________


CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 

 17 DE JUNIO HORA 10:25 am

ENLACE

Reunión de Microsoft Teams
Únase desde su equipo o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión
segundo PERIODO

SEMANA 6 y 7: DEL 7 DE JUNIO  AL 18 DE JUNIO
Indicador de Desempeño:
Reconoce los diferentes lugares de la ciudad y su ubicación 
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.

It is extremely important that English learners take the time to learn prepositions, as they are an essential part of sentence structure. In fact, in many cases, if the wrong preposition is used by mistake, the meaning of the phrase can change completely. Prepositions have the syntactic function of joining words or phrases within a sentence. They also fulfill the semantic function of specifying the meaning of the next word in relation to the previous one and serve to indicate place, time, destination.

Es extremadamente importante que los estudiantes de inglés se tomen su tiempo para aprender las preposiciones, ya que estas constituyen una parte esencial de la estructura de las frases. De hecho, en muchos casos, si se usa por error la preposición equivocada, el significado de la frase puede cambiar por completo. Las preposiciones tienen como función sintáctica unir palabras o frases dentro de un enunciado. También cumplen la función semántica de concretar el significado de la palabra siguiente con relación a la anterior y sirven para indicar lugar, tiempo, destino.

Para las próximas clase vamos a trabajar el vecindario y los lugares de la ciudad y para ello utilizaremos algunas preposiciones de lugar como:

For the next classes we are going to work in the neighborhood and some places of the city, and for this topic we will use some prepositions of place such as:

In front of – next to or biside – between - behind

en frente de - en seguida de - en medio de - detrás de

Para las semanas 6 y 7 del segundo periodo que va del 7 de junio al 18 de junio, debes realizar la actividad, le tomas foto y me la envías antes del 18 de junio.

Nota: recuerda que solo escribes las preguntas y respuestas  en forma clara y legible.
My neighborhood 
My neighborhood is very peaceful and quiet. It is a new neighborhood, and there are a lot of big houses and some apartment buildings. The streets are very clean, and there aren’t many cars. My school is near my house. I can walk there in 10 minutes. There’s also a park, which has a small playground for children and a large field. I like to play baseball there with my friends after school. All of the houses have a small front yard but big backyards. Most of my neighbors have a swimming pool, and some even have a trampoline! Everyone has a flower garden, in the spring, it is very beautiful. My road is called Maple Road. It is not in the city. It’s in the suburbs. There aren’t any restaurants, bars or cinemas on my road. But, if you go to Main street, you can find a lot of things to do. My favorite store is there. It’s called Knick-Knack, and they sell everything you can imagine. 
In my neighborhood there are many places to go. If I am hungry I can go to a restaurant and eat. There is a post office in my neighborhood where I can mail a letter or a package to my sister. There is a shopping mall to go shopping, a bakery where  I can buy some bread or a birthday cake too! If I want to read some books or do my homework I can go to the library. I go to the cinema with my friends to watch a movie. There is a church near my house where me and my family can go and pray. There is a cafe internet in my neighborhood, my young brother goes there to surf the internet or play computer games. 
I like my neighborhood because it is very safe. There is no crime, and all of my neighbors take care of each other. The police station is next to the school, which is very nice. However, the hospital is quite far. It is in the city, and we have to drive 30 minutes to get there. My friends live near me, and we often meet up to play or just talk. We love playing hockey in the street because there isn’t any traffic. I think I am lucky to live in my neighborhood.
Answer these questions according to the reading true or false (responda las siguientes preguntas falso o verdadero de acuerdo a la lectura)

It's a busy neighborhood with lots of activity.

There are only a few cars on the streets.

He enjoys playing in the playground near his home.

People decorate their flower gardens in the fall to make them beautiful.

He lives in the city.

He lives on Main Street.

He lives beside the police station.

He’s very happy with his neighborhood.

Answer these questions according to the text with one word (Responda estas preguntas de acuerdo con el texto con una palabra)

Where can I go if I am hungry?

_________________________________________________________________________

Where can I go if I need to buy a book?

______________________________________________________________

Where can I go if I want to buy a bread or cake?

_____________________________________________________________

Where can I go if I want to read a book or do the homework?

____________________________________________________________

Where can I go if I prefer to watch a movie?

______________________________________________________________

Where can I go if I need some money?

_____________________________________________________________

Where can I go if I need to pray?

_____________________________________________________________

Where can I go if I am sick?

______________________________________________________________

Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.

a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?

_________________________________________________________

b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?

__________________________________________________________

c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?

__________________________________________________________

Some examples of prepositions of place according to the map (Algunos ejemplos de preposiciones de lugar de acuerdo al mapa)

The cinema is between the cafe and library. 

The hospital is behind the cinema.

The cafe is in front of the hotel.

The park is between the Oak Street and the Pine Street.

The cinema is next to the library.

The cafe is beside the cinema. 

CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 

 3 DE JUNIO HORA 10:25 am

ENLACE

Reunión de Microsoft Teams
Únase desde su equipo o aplicación móvil
Información importante para las estudiantes de los grados sextos

Señoritas la secretaría de educación y Comfama está otorgando becas a las estudiantes de la institución educativa Santo Ángel para el aprendizaje del inglés, las invito cordialmente para que ingresen al enlace y que tengan mayor información.

ENLACE PARA REGISTRARSE

https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=SmxdSXOEyEimGQNRb9ltj3cpNFU5Si9KhMLfXFM0q05UN1A4TEw3Q0NLRDNDVkZFVUdGNzFWS1MzTy4u


segundo PERIODO

SEMANA 4 y 5: DEL 24 DE MAYO  AL 4 DE JUNIO
Indicador de Desempeño:
Habla de las maneras de ayudar al medio ambiente.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.
Cuanto más use su cerebro para aprender nuevas habilidades, más funcionarán sus funciones cerebrales. Aprender un nuevo idioma empuja a su cerebro a familiarizarse con nuevas reglas gramaticales y de vocabulario. Te permite entrenar tu memoria para recordar nuevas palabras, hacer conexiones entre ellas y usarlas en situaciones contextuales. Sumergirse por completo en un entorno de aprendizaje de idiomas significa no solo aprender los conceptos básicos de ese idioma. Significa aprender a comunicarse en otro idioma con sus compañeros o participar en actividades extracurriculares en ese idioma específico.

La importancia de cuidar el medio ambiente no es solo para nosotros, sino también para los demás. Millones de especies habitan en el mismo lugar que nosotros y, de hecho, muchas de ellas lo hacen desde hace muchos años más que nosotros. Y es nuestra responsabilidad y trabajo respetarlos. El planeta es nuestra casa. Es donde vivimos desde hace miles de años y gracias a ello, nuestra evolución fue posible. Este es el único planeta donde los humanos pueden vivir, así que respetémoslo. La naturaleza nos cuida: nos da aire limpio, agua fresca y comida. Además, nos proporciona múltiples tipos de minerales y otros materiales que nos ayudan a incrementar nuestra economía. 
Para las semanas 4 y 5 del segundo periodo que va del 24 de mayo al 4 de junio debes realizar la actividad sobre el medio ambiente, le tomas foto y me la envías antes del 4 de junio.

Air, water and land pollution

There are many kinds of pollution. Air, __________ and __________ can be polluted. Some ____________ is caused by nature, such as floods, forest fires, and volcanoes. ___________ are the major cause of pollution. We pollute the __________ with our cars, homes, and factories. We pollute the water by dumping _____________ and ____________ in the water. We pollute the ___________ with chemicals and garbage. We harm the land by cutting down trees in the forest, especially to build roads and new houses without careful ________________ and ______________. All people need water to drink and to make plants grow. _____________ and ____________ are polluted when sewage or garbage is _______________ into the water. Plants and animals die because of the pollution in the water. Other pollution in water is caused by ___________ ______________. The oil often stays on top of the water. It ____________ the beaches and land. It gets on the fish, birds, and animals that live in, on, and around the water. Particulates are tiny bits of __________ or ____________ matter that get in the air. Cars and factories put particulates in the air, and this makes the air looks gray and ______________. Usually the wind helps the air pollutants to move around, but when the air doesn’t move, ______________ stay in the air. Some people cannot go outside when the air is very bad. Conservation is one way to protect our __________________. Conservation is the wise use and protection of our environment. We can control water pollution by not producing as much waste and by proper disposal of sewage and garbage. We can take care of recreation land by cleaning up after ourselves and not causing more pollution. Carpooling and public transportation will help reduce air pollution. _________________ is a type of conservation. Recycling is reusing items over again or in a new way. Recycling can help us conserve our natural resources so they will last many more years.

Find the words in the words search and complete the text, then answer the following questions in complete sentences. (Encuentre las palabras en la sopa de letras y complete el texto, luego responda las siguientes preguntas con oraciones completas)


1. What is one thing at your house that you can do to conserve natural resources?

2. What are two things that you can you do to stop pollution?

3. What are two things you can do to protect our environment?

1. How can we help save our environment?

a. stop pollution

b. put garbage in the river

c. drive cars everywhere

d. spills oil into the rivers and lakes.

2. What are tiny bits of liquid or solid matter called?

a. oil spills

b. environment

c. particulates

d. pollutants

3. Recycling is:

a. wasting natural resources

b. reusing items over again

c. creating pollution

d. throws away garbage

4. What is the main idea of this article?

a. The air is dirty from cars.

b. The soil gets polluted from littering.

c. People cause pollution, but they can also stop or limit it.

d. the garbage is dumped into the water

5. How does the author feel about conservation?

a. It is a waste of time.

b. Everyone needs to do his/her part.

c. Only some people should conserve natural resources.

d. nobody cares about conservation.

Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.

a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?

__________________________________________________________________

b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?

__________________________________________________________________

c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?

__________________________________________________________________

CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 20 DE MAYO HORA 10:25 am

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión de Microsoft Teams

Únase desde su equipo o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión

segundo PERIODO
SEMANA 2 y 3: DEL 10 DE MAYO  AL 21 DE MAYO

Indicador de Desempeño:
Habla de las maneras de ayudar al medio ambiente.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.

La importancia de cuidar el medio ambiente es absolutamente primordial por muchas razones. Quizás lo más importante es que debemos asegurarnos de dejar este lugar mejor que cuando vinimos para las próximas generaciones, cuyo trabajo será cuidar también del planeta. No sería justo entregarles algo que estropeamos y que son responsables de limpiar.

Apague las luces cuando no estén en uso para reducir el consumo de energía.

Botellas de agua reutilizables: se requieren combustibles fósiles para fabricar botellas de plástico, por lo que usar menos botellas de plástico ayudará en gran medida a preservar este preciado recurso.

Reciclaje: el reciclaje es una de las formas más populares e impactantes en las que puede ayudar al medio ambiente.

Reutilización: muchas cosas en su hogar se pueden reutilizar. Como las bolsas de plástico para la basura.

Detergentes: hay varias cosas para las que usamos detergentes. La mayoría de ellos son perjudiciales para el medio ambiente. Todo lo que se va por un desagüe eventualmente encontrará su camino de regreso a una fuente de agua nuevamente.

Para las semanas 2 y 3 del segundo periodo que va del 10 de mayo al 21 de mayo debes realizar la actividad sobre el medio ambiente, le tomas foto y me la envías antes del 21 de mayo.

Climate change

Watch the video and fill in the gaps while listening. (Mire el video y complete los espacios mientras escucha) Escoja la palabra correcta para completar el texto.

Enlace para el video

https://www.youtube.com/watch?v=ZE4yatD3CXA


What is _________ ____________? (1) When we use a car, the engine ________ _________ (2) called CO2 The CO2 ________ _________ (3) of the exhaust pipe. Because lots of people use cars, lots of CO2 is ________________ (4) into the air. When we leave the TV or the lights on that uses ____________. (5) Electricity comes out from a ___________________ (6) that makes lot of CO2. Airplanes make ______________ (7) CO2 than cars. There is so much CO2 in the air that it’s _____________ (8) us like a big _____________. (9) This blanket of CO2 can make the air _________________ (10) This is called climate change. Sometimes that ___________ (11) causes ______________ (12) when there is not ____________ (13) rain. And all the plants die. Sometimes the hot air makes great big storms called ______________. (14) Storms make big ____________ (15) than smash up ____________________. (16) The heat can warm up the sea ________________ (17) the coral reefs to lose their ____________ (18) and die, and a fish go away. How can we _______________ (19) animals, plans and beautiful places like the Great Barrier Reef? Let’s _______ _________ (20) to the start. There are lots of things we can do to make less CO2. We can ___________ (21) or ____________ (22) to places instead of ____________ (23) in the car. We can make sure we switch off the TV and lights when we are not in the room. We can travel instead of ____________. (24) If we make less CO2, we can help make the Great Barrier Reef a save and happy home for all the animals and plants.

1. a. climate change     b. climete change      c. climate chenge       d. clemete change

2. a. make gas        b. makes gaces          c. makes gas        d. made gas 

3. a. came out        b. come out          c. com out            d. camo out

4. a. floads up           b. flouts up           c. floets up              d. floats up

5. a. electricity        b. electriciti            c. eletricidad           d. electricidad

6. a. powered station      b. pawer station     c. power stations     d. power station 

7. a. even mores           b. even more         c. evan more           d. even mare

8. a. cobering           b. covered              c. covering             d. cover

9. a. blanke             b. blanket             c. blankets          d. blanketing

10. a. too hot           b. to hot            c. toohot             d. thohot

11. a. he                 b. heats              c. heat               d. heated  

12. a. draught          b. drought             c. droughts         d. drougth     

13. a. enough         b. anough              c. enugh            d. enought               

14. a. ceclones          b. ciclones           cycloned          d. cyclones

15. a. weves            b. waved              c. waving            d. waves 

16. a. corals reefing      b. corals reafs        c. coral reefs       d. corals reefs  

17. a. caused          b. causing              c. caucing             d. causes  

18. a. coloring         b. cored             c. colored             d. color

19. a. protect            b. proctect         c. proctet          d. procteting  

20. a. goes back        b. go backs         c. gone back         d. go back  

21. a cicling             b. cycling           c. cycle           d. cycled  

22. a. walking          b. walk         c. walked            d. walks 

23. a. goes              b. go        c. going            d. gone

24. a. fling              b. flying         c. flyed              d. fly                    

Let’s read the passage and choose the correct answer. (Lea el texto y escoja la respuesta correcta)

REDUCE, REUSE, RECYCLE.

There are 3 ways to make the Earth a greener place: Reduce, reuse and recycle. When people reduce, it means they are using less of something. This means less waste. Turning off the water when we brush our teeth is a way of reducing. We don’t waste water by doing this. Reusing is to use the things we already have again. We can use re-usable shopping bags made of cloth instead of plastic bags when we go to the supermarket. Using both sides of the paper is also a way of reusing.

Finally, we can recycle. Recycling is to create new materials from old ones. Materials like paper, plastic and metal can be recycled. You can recycle the things like newspapers, soda cans, plastic containers and magazines. If we want to live in a green and clean world, we must take care of our world.

1. What is the title of the passage?

a. the ways to reuse things.

b. the benefits of recycle things.

c. the recycle materials

d. reduce, reuse, recycle

2. We reduce water by ____________.

a. turning off the water when we brush our teeth.

b. playing with water.

c. watering the flowers with lots of water.

d. turning on the when we don’t need it.

3. What is the meaning of reduce?

a. to use again         b. to use less            c. to make new          d. to use more

4. What should we do when we go to the market, if we want to reuse?

a. use plastic bags       b. use cloth bags        c. use basket          d. use paper bags

5. To create new materials from the old ones is called ____________.

a. recycle         b. reuse              c. reduce              d. waste

6. What kinds of materials can you recycle?

a. oil           b. leftover food        c. paper, plastic and metal         d. fruits and vegetables  

CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 6 DE MAYO

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión de Microsoft Teams
Únase desde su equipo o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión
primer PERIODO
SEMANA 13 DEL PRIMER PERIODO Y LA SEMANA 1 DEL SEGUNDO : DEL 26 DE ABRIL AL 7 DE MAYO

Indicador de logro
Dibujo la figura humana utilizando formas geométricas para lograr las proporciones
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión.
La lectura es importante porque desarrolla nuestros pensamientos, nos brinda un sinfín de conocimientos y lecciones mientras mantiene nuestra mente activa. Los libros pueden contener y guardar todo tipo de información, historias, pensamientos y sentimientos como ningún otro en este mundo. No se puede subestimar la importancia de un libro para ayudarnos a aprender y comprender las cosas.
Leer no solo tiene beneficios para la salud; la lectura también tiene beneficios para otros aspectos de la vida. Estas ventajas ayudan a que los lectores sean personas integrales. Quienes escriben, conocen la importancia de la lectura. Ya sea que escriba cosas por trabajo o simplemente por diversión, la lectura intensa puede mejorar sus habilidades y habilidades de escritura. Hay varias formas en que la lectura puede ayudar a fortalecer sus habilidades de escritura, y cada una de estas formas ocurre sin que usted lo sepa.
Los muchos beneficios cognitivos de aprender idiomas son innegables. Las personas que hablan más de un idioma han mejorado la memoria, la resolución de problemas y las habilidades de pensamiento crítico, mayor concentración, capacidad para realizar múltiples tareas y mejores habilidades para escuchar, además de mostrar signos de mayor creatividad y flexibilidad. Si eso no fuera suficiente, a medida que envejecemos, ser bilingüe o multilingüe también ayuda a evitar el envejecimiento mental y el deterioro cognitivo.

Para las semanas 13 del primer periodo y la 1 del segundo periodo que va del 26 de abril al 7 de mayo, decora el segundo periodo y escribe los logros en el cuaderno, también me gustaría que repasaran los temas que no han entendido muy bien, además quisiera que dediquen tiempo a la lectura, el dibujo y la escritura, La lectura ayuda a la estimulación mental y cognitiva, al ejercicio cerebral, también a la expansión del vocabulario y el conocimiento.

Nota: en estas semanas no hay que entregar nada.

Logros para segundo periodo:

·      Describe que puede hacer una persona o que no puede hacer utilizando el verbo CAN – CAN’T

·      Habla de su casa y el lugar donde vive.

·      Habla de las maneras de ayudar al medio ambiente.

·      Reconoce los diferentes lugares de la ciudad.

·      Identifica las diferentes profesiones.

·      Cumple con las actividades a tiempo.

·      Realiza sus compromisos con orden y responsabilidad.

MUY IMPORTANTE

CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 22 DE ABRIL

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión de Microsoft Teams
Únase desde su equipo o aplicación móvil
Haga clic aquí para unirse a la reunión



MUY IMPORTANTE

CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 MARTES 13 DE ABRIL

El día jueves 8 de abril no hay clase virtual, la clase se realizará el próximo martes 13 de abril a las 10:25 am espero la asistencia de todas, la razón unas evaluaciones médicas programadas por secretaría de educación, gracias por la atención prestada feliz fin de semana.

ESPERO EL COMPROMISO DE CADA UNA DE USTEDES

ENLACE PARA EL ENCUENTRO DEL 13 DE ABRIL

Reunión de Microsoft Teams
Únase desde su equipo o aplicación móvil
AUTOEVALUACIÓN PARA 6º1,2,3


A continuación encontrarás el enlace para hacer la AUTOEVALUACIÓN del primer periodo de el área de  inglés. Fíjate muy bien que entres a la de tu grupo. Hay plazo de hacerla hasta el viernes 23 de Abril.

PRIMER PERIODO
SEMANA 11 y 12: DEL 12 DE ABRIL AL 23 DE ABRIL
Indicador de logro
Identifica las diferentes rutinas diarias y realiza algunas de ellas.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña re
flexión.
Porque la lectura, de hecho, nos hace más inteligentes. Las investigaciones muestran que la lectura no solo ayuda con la inteligencia fluida, sino también con la comprensión lectora y la inteligencia emocional. Tomas decisiones más inteligentes sobre ti y los que te rodean. Todos estos beneficios requieren la lectura real, lo que conduce a la formación de una filosofía en lugar de la regurgitación de una agenda. Reconocer las intenciones de otro ser humano también juega un papel en la construcción de una ideología. Las novelas, los cuentos y las fábulas son especialmente adecuadas para esta tarea.
Los muchos beneficios cognitivos de aprender idiomas son innegables. Las personas que hablan más de un idioma han mejorado la memoria, la resolución de problemas y las habilidades de pensamiento crítico, mayor concentración, capacidad para realizar múltiples tareas y mejores habilidades para escuchar, además de mostrar signos de mayor creatividad y flexibilidad. Si eso no fuera suficiente, a medida que envejecemos, ser bilingüe o multilingüe también ayuda a evitar el envejecimiento mental y el deterioro cognitivo.
Para las semanas 11 y 12 que va del 12 de abril al 23 de abril debes realizar la actividad de completar los espacios de acuerdo a la imagen, además ordenar las palabras y formar oraciones con sentido sobre las rutinas diarias, le tomas foto y me la envías antes del 23 de abril

Put the words in the correct order to make sentences. (Coloca las palabras en el orden correcto para formar oraciones)

I / hands / my / wash

__________________________________________________

combs / she / her / hair

_____________________________________________________

 He / with / his / friends / plays / basketball

_____________________________________________________

They / books / read

________________________________________________________

He / goes / school / to

______________________________________________________

Do / our / homework / class / after / we

________________________________________________________

PRIMER PERIODO

SEMANA 7 y 8: DEL 8 DE MARZO AL 19 DE MARZO
Indicador de logro
Pregunta y da respuesta sobre información personal.

Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña reflexión. 

La lectura es una herramienta intelectual única, pone en marcha nuestras funciones cognitivas, agudizando la inteligencia, desarrollando la creatividad y la fantasía, promueve el esfuerzo y estimula la capacidad atencional y concentración, lo que se puede ver reflejado en un mejor rendimiento académico. La escritura, por su parte, nos permite organizar y estructurar nuestro pensamiento, y en ocasiones, incluso, nuestros propios sentimientos, llegando a niveles de expresión más elaborados.

Para las semanas 7 y 8 que va del 8 de Marzo al 19 de Marzo debes realizar la actividad de comprensión de lectura de los textos y responder  las preguntas, lee con mucha atención y completa los ejercicios.

Read the texts and fill in the table below. (Lea los textos y complete la tabla a continuación)

My name is Isabella but my family and friends call me Isa. I was born in Cali, Colombia, on 18th December, 2009. This is my Brazilian friend. Her name is Sara and she was born in Rio de Janeiro on May 7th, 2010. I am a short, slim girl with brown hair and brown eyes. Sara is a little taller than me and she has long blonde hair and big blue eyes.

Sara goes to la Salle school and I go to Santo Angel school because my father’s office is near it. I am in the 6th grade and Sara is in the 7th grade. We both like our teachers. They are very demanding, but they are also fair and just. My favorite subject is Physical Education and Sara’s is Math, but I’m also very fond of Science and so is Sara.

My name is Nathalie but everybody call me Natty. This is my friend Santiago, but we call him Santi. We are both Americans. I was born in California on 10th March, 2010 and Santi was born in New York on October 1st 2009. I am short and slim. I have long fair hair and green eyes. Santi is tall, slim guy and he has short blonde hair and blue eyes.

Santi and I live in Los Angeles and we attend Eagle Rock high School we’re both in 7th grade, but in different classes. Our teachers are prepared and organized, friendly and helpful. My favorite subject is Art and Santi’s is Physics, but I’m also fond of Geography and Santi also likes History.

 

Isabella

Sara

Nathalie

Santiago

Nick name

 

 

 

 

Hometown

 

 

 

 

Date of birth

 

 

 

 

Appearance

 

 

 

 

Grade

 

 

 

 

School

 

 

 

 

Favorite subject

 

 

 

 

Hello! My name is Kate Marin. I’m from Boston, but my parents are Colombians. They are from Bucaramanga. I’m eleven years old, but my favorite number is 3 my phone number is three, nine, five, six, seven, double four and my address is 32, Port Rd, Boston, USA. I have a pet: it’s called pulgas. He’s a big crazy, but I like very much. He’s dark brown. I’m a student at St Thomas school and my favorite subject is Physical Education because I love sports very much.

Read and complete the questions: (Lea y complete las preguntas) 

First name: _______________________________

Surname: _____________________________

Age: _____________________________

Origen: _______________________________________

Nationality: __________________________________

Phone number: _________________________________

Address: ______________________________________

Favorite number: ___________________________________

Favorite subject: _______________________________

Pet name: _______________________________

Occupation: ______________________________

Answer the questions in complete sentences (Responda las preguntas con oraciones completes)

1. What’s her first name?

________________________________________________

2. What’s her surname?

____________________________________________________

3. How old is Kate?

___________________________________________

4. Where is she from?

___________________________________________

5. What nationality is Kate?

________________________________________________

6. What’s her phone number?

__________________________________________________

7. What’s her address?

_________________________________________________

8. What’s her favorite number?

__________________________________________________

9. What’s her favorite subject?

__________________________________________________

10. What’s color is her pet?

____________________________________________________

PRIMER PERIODO

SEMANA 5 y 6: DEL 22 DE FEBRERO AL 5 DE FEBRERO
Indicador de logro
Pregunta y da respuesta sobre informacion personal.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña re
flexión.

La lectura es una habilidad vital para estudiar sin dificultad. Muchos trabajos académicos requieren la lectura como parte del desempeño escolar. Hay informes y trabajos que se deben leer y responder. Las malas habilidades de lectura aumentan la cantidad de tiempo que se necesita para absorber y reaccionar en el lugar de estudio. Una persona está limitada en lo que puede lograr sin buenas habilidades de lectura y comprensión.

La lectura es importante porque desarrolla la mente. La mente es un músculo. Necesita ejercicio. La comprensión de la palabra escrita es una de las formas en que la mente crece en su capacidad. Enseñar a leer a los niños pequeños les ayuda a desarrollar sus habilidades lingüísticas. También les ayuda a aprender a escuchar. Todo el mundo quiere hablar, pero pocos realmente pueden escuchar. La lectura ayuda a los niños a concentrarse en lo que otra persona está comunicando.

Para las semanas 5 y 6 que va del 22 de febrero al 5 de marzo debes realizar la actividad de comprensión de lectura y las preguntas, además ordenar las palabras y formar oraciones escribe las preguntas y respuestas en tu cuaderno le tomas foto y me la envías.


Personal information (Introducing yourself)

Hello friend.

Hi. This is me, Camila Herrera. I’m 11 years old. My birthday is on September 15th. My family is from Colombia, but I am from England so we speak English and Spanish. I live in a small town with my mom, dad, and my sister. I study in a big school near home. All teachers are really nice people and help you with everything you need. My favorite subject is science. I love it. I like animals and plants. I’m definitely an explorer.

My mom and my dad are teachers, too. My mom teaches math, so she is good at numbers. My dad teaches Spanish, so he is good at reading and writing. My sister studies at the University. They are very special to me. We go every weekend to the park and play sports.

So, Sara. Tell me, please. Where are you from? How old are you? What’s your favorite subject? Are your parents' teachers, too?

Bye.

Camila.

Read the letter and answer the questions.(lea la carta y responda las preguntas)

1. The text is principally about:

a. Camila’s life      

b. Camila’s school  

c. Camila’s parents  

d. Camila’s friends

2. What’s Camila’s surname? ______________________________

3. How old is Camila? _____________________________________

4. Where is Camila from? ___________________________________

5. Where does Camila’s parents live? ___________________________

6. What is Camila’s favorite subject? __________________________

7. Where Camila's sister study ? ______________________________

8. What is her mom good at? _________________________________

9. What is his dad good at? _________________________________

10. What’s Camila’s friend name? ____________________________

Complete with 1 or 2 words (complete con 1 ó 2 palabras)

1. Camila’s teachers are _________________people.

2. Camila speaks ____________ and ______________.

3. Camila’s school is ______________________.

4. Camila likes ______________ and _______________

5. Camila’s mom is a _______________ teacher.

6. Camila’s dad is a _______________teacher.

7. Camila’s mom and dad are very ____________________

8. Camila and her family like to ___________________________

Match the questions with the answers (une las preguntas con las respuestas)

1. What’s your name?                                        A.  I’m from Colombia.

2. How old are you?                                           B. Yes I have got a dog.

3. Where are you from?                                     C. My name is Catalina.

4. Where do you live?                                        D. No, I don’t.

5. What’s your favorite subject?                         E. I live in Medellin.

6. Do you like pizza?                                          F. I’m ten years old.

7. Have you got a pet?                                       G. My favorite subject is Maths.

Unscramble the sentences (ordene las palabras para formar oraciones con sentido)

1. is   -    name      -    My     -     Karen

_______________________________________________________________

2. am     -     England       -        I       -      from

_______________________________________________________________

3. live      -      I       -      London     -       in

_______________________________________________________________

4. brothers     -      I      -       have     -      two

_______________________________________________________________

5. is     -      color     -       favorite      -      my     -     red

_______________________________________________________________

Cuando quieras comunicarte conmigo  o enviarme las actividades me puedes escribir al siguiente correo:

luiseduardoarango0@gmail.com

Información importante

Clase virtual de inglés

Próximo martes 16 de febrero hora 10:25 AM CUENTO CON LA PRESENCIA DE LOS GRADOS 6°-1-2-3

ENLACE PARA LA CLASE

Reunión en Microsoft Teams
Únase en el ordenador o a través de una aplicación móvil

NOTA: EL DÍA JUEVES 18 DE FEBRERO NO HAY CLASE POR TRABAJO PEDAGÓGICO Y REUNIÓN GENERAL DE PADRES DE FAMILIA.

 PRIMER PERIODO

SEMANA 3 y 4: DEL 8 DE FEBRERO AL 19 DE FEBRERO
Indicador de logro
Pregunta y da respuesta sobre objetos del salón de clase.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña re
flexión.
La lectura y el escuchar historias también es importante, porque desarrolla la empatía y la habilidad de comprender oralmente: los niños se identifican con personajes y atienden a sus aventuras. Pero no es todo. Al leer y al escribir incluso se favorece la expresión oral de los pequeños porque el proceso, inconscientemente, origina una reflexión acerca del lenguaje, meditación que lo va enriqueciendo, ya que la escritura también ‘obliga’ a pensar antes de transmitir una información, al elegir la mejor manera de transformar los pensamientos y las ideas en palabras y expresiones. Así, poco a poco, las capacidades de expresarse oralmente se potencian.
Tan importante como una casa bien limpia es mantener el aseo del salón de clases, pues este es como su segundo hogar y también el de sus alumnos. Un ambiente limpio y ordenado protege contra enfermedades que pueden ser causadas por gérmenes y bacterias, mantiene la seguridad y es esencial para un buen aprendizaje.

Para las semanas 3 y 4 que va del 8 de febrero al 19 de febrero debes realizar la actividad de comprensión de lectura y las preguntas con la conversación y los objetos de aula de clase, escribe las preguntas y respuestas en tu cuaderno le tomas foto y me la envías.

Hello, my name is Andrea and I am 12 years old I go to a public school called Santo Angel I am in six grades in the secondary level. In our class, there are 39 students. My class is big and nice. Our teacher is Mr. Luis and he likes decorating the walls of the class with posters and our work. In our class, there is a video bean and a whiteboard. My desk and my chair are brown. On my desk I have my pencil case, it is colorful. In my pencil case, I have many things: a red sharpener, two pencils, an eraser, three markers, glue, and a purple pen. I go to school by bus with my best friend Tina. We like our school because there are three playgrounds, a big gym and a fantastic music classroom with many instruments.

Answer these questions

What’s the school name

How many students are there in her class?

Does Mr. Luis decorate the walls? 

What color are the desk and chair of Andrea? 

What does Andrea have in her pencil case? 

Are there four or three playgrounds in Santo Angel school?


My First Day at School!

Complete the conversations. Use the clues in the box and put them in the right place.

Completa la conversación. Usa las pistas del cuadro y colócalas en el lugar correcto.

» How old are you?

» What’s your name?

» Nice to meet you

» Are you 12?

» Can you spell your last name? 

Carlos: Good morning, what your full name?

Mariana: My name is Mariana Echenique.

Carlos: Excuse me, ______________________?

Mariana: It’s E-C-H-E-N-I-Q-U-E

Carlos: Ok. ___________________?

Mariana: No, I’m not. I’m 13.

Cristal: Hello! My name is Cristal. ___________________?

Francisco: My name is Francisco. _________________ Cristal?

Cristal: I’m 12 years old.

Francisco: ___________________Cristal.

Cristal: Nice to meet you too, Francisco.

Now, answer the questions about you. Draw a picture of yourself in the box or paste a photograph. 1. What’s your full name?.

2. How old are you?.

3. Are you in sixth grade?.

4. What’s your school’s name? It’s

Make the crossword with the images below.

Realiza el crucigrama con las imagines que están debajo.


PRIMER PERIODO

SEMANA 2: DEL 1 DE FEBRERO AL 5 DE FEBRERO
Indicador de logro
Pregunta y da respuesta sobre información personal.
Antes de empezar con el trabajo de esta semana te quiero regalar una pequeña re
flexión.
La lectura

Leer es un ejercicio para la mente. Ayuda a los niños a calmarse y relajarse, abriendo puertas a nuevos conocimientos para iluminar sus mentes. Los niños que leen crecen para tener mejores habilidades cognitivas. La lectura es buena para todos, no solo para niño, jóvenes o adultos. La lectura mejora el vocabulario hay mejor comprensión, desarrolla habilidades de pensamiento crítico, mejora la memoria, los resultados en la escuela, ayuda a las habilidades analíticas, genera confianza, te ayuda a socializar y amplía horizontes, mejora las habilidades de escritura y el enfoque y la concentración, te hace más empático, te ayuda a desarrollar emociones y con la lectura aprendes a tu propio ritmo.


Los niños que se entregan a leer libros y aprender cosas nuevas les van mejor en la escuela. Son más creativos, están abiertos a nuevas ideas y desarrollan empatía con los demás.

Para esta semana no debes enviar nada, ni regresar nada a la coordinadora, me gustaría que reflexionaras sobre la importancia del aprendizaje del inglés. Para esta semana debes escribir los indicadores de logro en  tu cuaderno o carpeta y decorar el primer periodo.

v  Pregunta y da respuesta sobre información personal.

v  Pregunta y da respuesta sobre objetos del salón de clase.

v  Describe las rutinas diarias.

v  Pregunta y da respuesta sobre las rutinas diarias.

v  Reconoce los adverbios de frecuencia.

v  Identifica las diferentes partes del cuerpo.

v Cumple con las tareas y actividades asignadas.

v Demuestra esfuerzo y deseos de superarse continuamente.


No hay comentarios:

Publicar un comentario