Lista de estudiantes que deben presentar plan de apoyo del segundo periodo
6°1
Mariana Isabel Berrio Viloria
Ana Lucia Ramirez Restrepo
Valeria Restrepo Perez
Jhoselyn Roman Moreno
6°2
Mariana Gomez Castrillon
Luciana Gonzalez Gaitan
Laura Carolina Hurtado Vanegas
Maryangel Piedrahita Arango
Luciana Restrepo Ramirez
Isabella Valencia Escobar
Mariana Yepez Sanchez
6°3
Isabella Gallego Alvarez
Maria Angel Garcia Palacios
Maria Isabel Vanegas Cano
Para las semanas 1 y 2 del tercer periodo que va del 23 de agosto al 3 de septiembre debes realizar la actividad con responsabilidad y entregar en la fecha establecida, le tomas foto y me la envias.
Mary's family
Mary is ten years old. She is from Bucaramanga. Her hair is long and brown. She has brown eyes. She is wearing a pink T- shirt, black shorts and white sneakers. She has a cat and a dog. Their names are Pat and Fluffy. Pat, the dog has a small house in the garden. Mary's cat, Fluffy is 3 years old. Mary's mother is Jane. She is a teacher. She's thirty-six years old. She is wearing a black shirt, white skirt and a black high heels. Her husband is Nick. He is thirty-eight. He's a bus driver. He has brown hair and blue eyes. He is wearing a brown shirt, jeans and a brown shoes. Jane's hair is blonde and her eyes are brown. They have three children Mary, Sean and Peter. Sean is six and he is wearing a blue T-shirt, white pants and black sneakers. Peter is twelve years old. He is wearing a black pant, white shirt, red and yellow sneakers. Sean's hair is blonde; Peter's hair is brown. The boys have blue eyes. Peter and Sean have four friends. James, Doug, Brian and Adam.
Read the text and answer the questions (Lea el texto y responda las preguntas), le tomas foto y me la envias.
1. Which of the following clothes is Mary wearing?
a. pink T- shirt, black shorts and white sneakers
b. pink T- shirt, black shorts and blue sneakers
c. pink T- shirt, white shorts and white sneakers
d. pink T- shirt, black pants and white sneakers
2. Which of the following clothes is Jane wearing?
a. black skirt, white shirt and a black high heels
b. black shirt, white skirt and a white high heels
c. black shirt, white skirt and a black high heels
d. black shirt, blue skirt and a brown high heels
3. Which of the following clothes is Nick wearing?
a. brown T-shirt, jeans and a brown shoes
b. brown shirt, jeans and a brown shoes
c. brown shirt, jeans and a black shoes
d. brown skirt, jeans and a brown shoes
4. Which of the following clothes is Sean wearing?
a. blue shirt, white shorts and black sneakers
b. blue T-shirt, white pants and white sneakers
c. blue T-shirt, white pants and black shoes
d. blue T-shirt, white pants and black sneakers
5. Which of the following clothes is Peter wearing?
a. black pants, white shirt, red and yellow sneakers
b. black pants, white skirt, red and yellow sneakers
c. black shorts, white shirt, red and yellow sneakers
d. black pants, white shirt, red and yellow shoes
19 DE AGOSTO HORA 10:25 am
ENLACE PARA LA CLASE
AUTOEVALUACIÓN PARA 6º1,2,3
Hablar un segundo idioma tiene muchas ventajas. Entre ellas, el poder hablar y comunicarse con personas en otro idioma fomenta la independencia y mejora las oportunidades laborales. Pero además es una oportunidad fantástica de poder interactuar, aprender y descubrir otras culturas. Hablar un segundo idioma abre la puerta a muchas oportunidades personales y profesionales, por eso, hoy las personas que dominan más de un idioma reciben más y mejores ofertas laborales.
La globalización de la educación, los mercados y el mundo en general exige a las personas a prepararse mucho más que hace tan solo unas décadas y el dominio de otro idioma diferente al materno se ha vuelto indispensable para desarrollarse y destacar a nivel profesional. Además de brindar beneficios en el ámbito laboral, se ha comprobado que las personas bilingües presentan habilidades superiores a aquellas personas que solo se comunican en un solo idioma.
No importa a qué edad se aprende un idioma, si desde la niñez o ya siendo adulto, se ha comprobado que ser bilingüe es beneficioso para el desarrollo cognitivo de las personas, ya que mejora la flexibilidad, memoria y habilidad del cerebro.
Los principales beneficios de aprender un nuevo idioma son: Mejor toma de decisiones, aumento de la memoria, reduce la posibilidad de enfermedades mentales, crecimiento profesional.
Para las semanas 12 y 13 del segundo periodo que va del 9 de agosto al 20 de agosto no debes realizar ninguna actividad, pero me gustaría que repasaras los temas en los que tienes alguna dificultad, debes escribir los logros y hacer la auto evaluación del segundo periodo, recuerda que debes ser consiente de los compromisos y responsabilidades con las actividades en este periodo.
Logros tercer periodo
v Identifica las diferentes prendas de vestir.
v Reconoce las diferentes nacionalidades y sus países
v Reconoce las diferentes celebraciones y fiestas en Colombia y otros países.
v Identifica el país y sus costumbres.
v Identifica los lugares turísticos y sus monumentos.
v Cumple a tiempo con tareas y actividades asignadas.
v Demuestra esfuerzo y deseos de superarse continuamente.
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES
5 DE AGOSTO HORA 10:25 am
ENLACE PARA LA CLASE
segundo PERIODO
Why is weather important in people's lives?
Weather is important in people's lives in many different ways. Weather, including winds, thunderstorms, hurricanes, and tornadoes, is really just the earth's way of redistributing heat around its surface. Weather describes the day-to-day condition of the atmosphere. It might be sunny, hot, windy or cloudy, raining or snowing. The weather takes into account the temperature, precipitation, humidity and atmospheric pressure of the part of atmosphere closest to the surface of the Earth. The weather is constantly changing as temperature and humidity change in the atmosphere.
¿Por qué el clima es importante en la vida de las personas?
El clima de Colombia está determinado por aspectos geográficos y atmosféricos tales como precipitaciones, intensidad, radiación solar, temperatura, sistemas de vientos, latitud, altitud, y humedad atmosférica. En Colombia, los veranos son cortos, muy calurosos y mayormente nublados, y los inviernos son cortos, cómodos, húmedos y nublados. Durante el transcurso del año, la temperatura generalmente oscila entre 19 ° C y 30 ° C y rara vez desciende por debajo de 18 ° C o sube por encima de 33 ° C.
Choose the correct word and complete the sentences (escoja la palabra correcta y complete las oraciones)
1. Put these warm clothes on. It is ____________
a. hot b. foggy c. cold d. windy
2. She is wearing sunglasses. It is ______________
a. sunny b. windy c. cold d. foggy
3. Laura is wearing gloves, scarf, boots and coat. It is ___________
a. very hot b. very windy c. very sunny d. very cold
4. Today the sky is blue and bright and it is very hot. It is a ______________
a. hot day b. cloudy day c. rainy day d. sunny day
5. Today, I need to put on my coat, my boots and take my umbrella. It is a _____________
a. foggy day b. rainy day c. snowy day d. cloudy day
6. The weather is stormy, which of these is not happening?
a. rain falls b. lightning flashes c. Thunder cracks d. snow falls
Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.
a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?
_________________________________________________________
b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?
__________________________________________________________
c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?
__________________________________________________________
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES
22 DE JULIO HORA 10:25 am
ENLACE PARA LA CLASE
The Importance of Reading and Writing
Reading and writing are both important; you can’t have one without the other. They are skills that are increased constantly due to little things that most times are not noticed. Whether it is from a book to a poem, there will always be a way that it helps out your school performance. Reading and writing in general only helps absorb information, and enhance leisure or school related writing tasks. It has also made life itself so much easier because reading and writing are so beneficial for school and for life. How much you read and write today, will somehow affect your future job, family, position or even your grades.
La importancia de leer y escribir
La lectura y la escritura son importantes; no puedes tener uno sin el otro. Son habilidades que se incrementan constantemente debido a pequeñas cosas que la mayoría de las veces pasan desapercibidas. Ya sea desde un libro hasta un poema, siempre habrá una forma de que ayude a tu rendimiento escolar. La lectura y la escritura en general solo ayudan a absorber información y a mejorar las tareas de escritura relacionadas con el ocio o la escuela. También ha hecho la vida mucho más fácil porque la lectura y la escritura son muy beneficiosas para la escuela y para la vida. Cuánto lea y escriba hoy, de alguna manera afectará su trabajo futuro, familia, puesto o incluso sus grados o notas.
Para las semanas 8 y 9 del segundo periodo que va del 12 de julio al 23 de julio debes realizar la actividad, le tomas foto y me la envias antes del 23 de julio.
Look at the map. Choose T (true) F (false) or DK (Don’t know) Mira el mapa y escoge falso, verdadero, no se o no tengo la información de acuerdo a las preguntas.
Using a map to give directions (Usar un mapa para dar indicaciones o direcciones)Complete the conversations. Look at the map again (Completa la conversación. Mira el mapa de nuevo y completa la conversación)
Alexandra: Excuse _______. (1) How ______ (2) I ______ (3) to the post office?
Steve: Go ______ (4) on first avenue. It is _____ ___ (5) the police station. It is on the _______ (6)
Joan: ___________ (7) me. How _________ (8) _______ (9) get to the library?
Ana: _____ (10) straight on ___ (11) avenue. Then, turn _____ (12) and walk on Colorado
________. (13) It is ____________ (14) the church. It is on the left.
Camilo: Excuse me. __________ (15) can _______ (16) get to the gym?
Luigi: ________ (17) straight on first avenue. Then, _________ (18) left and walk on
_________ _________. (19) Then, turn right and walk on park avenue.
It is next to ___________. (20) It is on the left.
1. a. my b. me c. mine
2. a. can’t b. could c. can
3. a. get b. gotten c. got
4. a. streight b. straight c. straights
5. a. nest to b. next too c. next to
6. a. right b. rite c. write
7. a. excuses b. excuse c. excused
8. a. can b. can’t c. could
9. a. my b. me c. I
10. a. goes b. go c. gone
11. first b. fest c. fist
12. a. let’s b. lefts c. left
13. a. strait b. street c. streets
14. a. behind b. behaving c. behinds
15. a. who b. whose c. how
16. a. I b. my c. me
17. a. gone b. goes c. go
18. a. turner b. turn c. turns
19. a. Colorado streets b. Colorado steers c. Colorado street
20. a. bakery b. bakeries c. bakerys
Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.
a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?
_________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES
17 DE JUNIO HORA 10:25 am
ENLACE
It is extremely important that English learners take the time to learn prepositions, as they are an essential part of sentence structure. In fact, in many cases, if the wrong preposition is used by mistake, the meaning of the phrase can change completely. Prepositions have the syntactic function of joining words or phrases within a sentence. They also fulfill the semantic function of specifying the meaning of the next word in relation to the previous one and serve to indicate place, time, destination.
Para las próximas clase vamos a trabajar el vecindario y los lugares de la ciudad y para ello utilizaremos algunas preposiciones de lugar como:
For the next classes we are going to work in the neighborhood and some places of the city, and for this topic we will use some prepositions of place such as:
In front of – next to or biside – between - behind
en frente de - en seguida de - en medio de - detrás de
It's a busy neighborhood with lots of activity.
There are only a few cars on the streets.
He enjoys playing in the playground near his home.
People decorate their flower gardens in the fall to make them beautiful.
He lives in the city.
He lives on Main Street.
He lives beside the police station.
He’s very happy with his neighborhood.
Answer these questions according to the text with one word (Responda estas preguntas de acuerdo con el texto con una palabra)
Where can I go if I am hungry?
_________________________________________________________________________
Where can I go if I need to buy a book?
______________________________________________________________
Where can I go if I want to buy a bread or cake?
_____________________________________________________________
Where can I go if I want to read a book or do the homework?
____________________________________________________________
Where can I go if I prefer to watch a movie?
______________________________________________________________
Where can I go if I need some money?
_____________________________________________________________
Where can I go if I need to pray?
_____________________________________________________________
Where can I go if I am sick?
______________________________________________________________
Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.
a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?
_________________________________________________________
b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?
__________________________________________________________
c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?
__________________________________________________________
Some examples of prepositions of place according to the map (Algunos ejemplos de preposiciones de lugar de acuerdo al mapa)
The cinema is between the cafe and library.
The hospital is behind the cinema.
The cafe is in front of the hotel.
The park is between the Oak Street and the Pine Street.
The cinema is next to the library.
The cafe is beside the cinema.
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES
3 DE JUNIO HORA 10:25 am
ENLACE
Señoritas la secretaría de educación y Comfama está otorgando becas a las estudiantes de la institución educativa Santo Ángel para el aprendizaje del inglés, las invito cordialmente para que ingresen al enlace y que tengan mayor información.
ENLACE PARA REGISTRARSE
https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=SmxdSXOEyEimGQNRb9ltj3cpNFU5Si9KhMLfXFM0q05UN1A4TEw3Q0NLRDNDVkZFVUdGNzFWS1MzTy4u
segundo PERIODO
Air, water and land pollution
There are many kinds of pollution. Air, __________ and __________ can be polluted. Some ____________ is caused by nature, such as floods, forest fires, and volcanoes. ___________ are the major cause of pollution. We pollute the __________ with our cars, homes, and factories. We pollute the water by dumping _____________ and ____________ in the water. We pollute the ___________ with chemicals and garbage. We harm the land by cutting down trees in the forest, especially to build roads and new houses without careful ________________ and ______________. All people need water to drink and to make plants grow. _____________ and ____________ are polluted when sewage or garbage is _______________ into the water. Plants and animals die because of the pollution in the water. Other pollution in water is caused by ___________ ______________. The oil often stays on top of the water. It ____________ the beaches and land. It gets on the fish, birds, and animals that live in, on, and around the water. Particulates are tiny bits of __________ or ____________ matter that get in the air. Cars and factories put particulates in the air, and this makes the air looks gray and ______________. Usually the wind helps the air pollutants to move around, but when the air doesn’t move, ______________ stay in the air. Some people cannot go outside when the air is very bad. Conservation is one way to protect our __________________. Conservation is the wise use and protection of our environment. We can control water pollution by not producing as much waste and by proper disposal of sewage and garbage. We can take care of recreation land by cleaning up after ourselves and not causing more pollution. Carpooling and public transportation will help reduce air pollution. _________________ is a type of conservation. Recycling is reusing items over again or in a new way. Recycling can help us conserve our natural resources so they will last many more years.
Find the words in the words search and complete the text, then answer the following questions in complete sentences. (Encuentre las palabras en la sopa de letras y complete el texto, luego responda las siguientes preguntas con oraciones completas)
2. What are two things that you can you do to stop pollution?
1. How can we help save our environment?
a. stop pollution
b. put garbage in the river
c. drive cars everywhere
d. spills oil into the rivers and lakes.
2. What are tiny bits of liquid or solid matter called?
a. oil spills
b. environment
c. particulates
d. pollutants
3. Recycling is:
a. wasting natural resources
b. reusing items over again
c. creating pollution
d. throws away garbage
4. What is the main idea of this article?
a. The air is dirty from cars.
b. The soil gets polluted from littering.
c. People cause pollution, but they can also stop or limit it.
d. the garbage is dumped into the water
5. How does the author feel about conservation?
a. It is a waste of time.
b. Everyone needs to do his/her part.
c. Only some people should conserve natural resources.
d. nobody cares about conservation.
Autoevaluación/ Preguntas de cierre para reflexión.
a) ¿Qué fue lo que más me costó aprender y por qué?
__________________________________________________________________
b) ¿Qué fue lo que me resultó más fácil aprender?
__________________________________________________________________
c) ¿Qué aprendí con el trabajo que realicé en esta guía?
__________________________________________________________________
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 20 DE MAYO HORA 10:25 am
ENLACE PARA LA CLASE
La importancia de cuidar el medio ambiente es absolutamente primordial por muchas razones. Quizás lo más importante es que debemos asegurarnos de dejar este lugar mejor que cuando vinimos para las próximas generaciones, cuyo trabajo será cuidar también del planeta. No sería justo entregarles algo que estropeamos y que son responsables de limpiar.
Apague las luces cuando no estén en uso para reducir el consumo de energía.
Botellas de agua reutilizables: se requieren combustibles fósiles para fabricar botellas de plástico, por lo que usar menos botellas de plástico ayudará en gran medida a preservar este preciado recurso.
Reciclaje: el reciclaje es una de las formas más populares e impactantes en las que puede ayudar al medio ambiente.
Reutilización: muchas cosas en su hogar se pueden reutilizar. Como las bolsas de plástico para la basura.
Detergentes: hay varias cosas para las que usamos detergentes. La mayoría de ellos son perjudiciales para el medio ambiente. Todo lo que se va por un desagüe eventualmente encontrará su camino de regreso a una fuente de agua nuevamente.
Climate change
Watch the video and fill in the gaps while listening. (Mire el video y complete los espacios mientras escucha) Escoja la palabra correcta para completar el texto.
Enlace para el video
https://www.youtube.com/watch?v=ZE4yatD3CXA
1. a. climate change b. climete change c. climate chenge d. clemete change
2. a. make gas b. makes gaces c. makes gas d. made gas
3. a. came out b. come out c. com out d. camo out
4. a. floads up b. flouts up c. floets up d. floats up
5. a. electricity b. electriciti c. eletricidad d. electricidad
6. a. powered station b. pawer station c. power stations d. power station
7. a. even mores b. even more c. evan more d. even mare
8. a. cobering b. covered c. covering d. cover
9. a. blanke b. blanket c. blankets d. blanketing
10. a. too hot b. to hot c. toohot d. thohot
11. a. he b. heats c. heat d. heated
12. a. draught b. drought c. droughts d. drougth
13. a. enough b. anough c. enugh d. enought
14. a. ceclones b. ciclones cycloned d. cyclones
15. a. weves b. waved c. waving d. waves
16. a. corals reefing b. corals reafs c. coral reefs d. corals reefs
17. a. caused b. causing c. caucing d. causes
18. a. coloring b. cored c. colored d. color
19. a. protect b. proctect c. proctet d. procteting
20. a. goes back b. go backs c. gone back d. go back
21. a cicling b. cycling c. cycle d. cycled
22. a. walking b. walk c. walked d. walks
23. a. goes b. go c. going d. gone
24. a. fling b. flying c. flyed d. fly
Let’s read the passage and choose the correct answer. (Lea el texto y escoja la respuesta correcta)
REDUCE, REUSE, RECYCLE.
There are 3 ways to make the Earth a greener place: Reduce, reuse and recycle. When people reduce, it means they are using less of something. This means less waste. Turning off the water when we brush our teeth is a way of reducing. We don’t waste water by doing this. Reusing is to use the things we already have again. We can use re-usable shopping bags made of cloth instead of plastic bags when we go to the supermarket. Using both sides of the paper is also a way of reusing.
Finally, we can recycle. Recycling is to create new materials from old ones. Materials like paper, plastic and metal can be recycled. You can recycle the things like newspapers, soda cans, plastic containers and magazines. If we want to live in a green and clean world, we must take care of our world.
1. What is the title of the passage?
a. the ways to reuse things.
b. the benefits of recycle things.
c. the recycle materials
d. reduce, reuse, recycle
2. We reduce water by ____________.
a. turning off the water when we brush our teeth.
b. playing with water.
c. watering the flowers with lots of water.
d. turning on the when we don’t need it.
3. What is the meaning of reduce?
a. to use again b. to use less c. to make new d. to use more
4. What should we do when we go to the market, if we want to reuse?
a. use plastic bags b. use cloth bags c. use basket d. use paper bags
5. To create new materials from the old ones is called ____________.
a. recycle b. reuse c. reduce d. waste
6. What kinds of materials can you recycle?
a. oil b. leftover food c. paper, plastic and metal d. fruits and vegetables
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 6 DE MAYO
ENLACE PARA LA CLASE
Para las semanas 13 del primer periodo y la 1 del segundo periodo que va del 26 de abril al 7 de mayo, decora el segundo periodo y escribe los logros en el cuaderno, también me gustaría que repasaran los temas que no han entendido muy bien, además quisiera que dediquen tiempo a la lectura, el dibujo y la escritura, La lectura ayuda a la estimulación mental y cognitiva, al ejercicio cerebral, también a la expansión del vocabulario y el conocimiento.
Nota: en estas semanas no hay que entregar nada.
Logros para segundo periodo:
· Describe que puede hacer una persona o que no puede hacer utilizando el verbo CAN – CAN’T
· Habla de su casa y el lugar donde vive.
· Habla de las maneras de ayudar al medio ambiente.
· Reconoce los diferentes lugares de la ciudad.
· Identifica las diferentes profesiones.
· Cumple con las actividades a tiempo.
MUY IMPORTANTE
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 JUEVES 22 DE ABRIL
ENLACE PARA LA CLASE
CLASE VIRTUAL DE INGLÉS PARA LOS GRADOS SEXTO 1-2-3 MARTES 13 DE ABRIL
El día jueves 8 de abril no hay clase virtual, la clase se realizará el próximo martes 13 de abril a las 10:25 am espero la asistencia de todas, la razón unas evaluaciones médicas programadas por secretaría de educación, gracias por la atención prestada feliz fin de semana.
ESPERO EL COMPROMISO DE CADA UNA DE
USTEDES
ENLACE PARA EL ENCUENTRO DEL 13 DE ABRIL
Put the words in the correct order to make sentences. (Coloca las palabras en el orden correcto para formar oraciones)
I / hands / my / wash
__________________________________________________
combs / she / her / hair
_____________________________________________________
_____________________________________________________
They / books / read
________________________________________________________
He / goes / school / to
______________________________________________________
Do / our / homework / class / after / we
________________________________________________________
PRIMER PERIODO
La lectura es una herramienta intelectual única, pone en marcha nuestras funciones cognitivas, agudizando la inteligencia, desarrollando la creatividad y la fantasía, promueve el esfuerzo y estimula la capacidad atencional y concentración, lo que se puede ver reflejado en un mejor rendimiento académico. La escritura, por su parte, nos permite organizar y estructurar nuestro pensamiento, y en ocasiones, incluso, nuestros propios sentimientos, llegando a niveles de expresión más elaborados.
Para las semanas 7 y 8 que va del 8 de Marzo al 19 de Marzo debes realizar la actividad de comprensión de lectura de los textos y responder las preguntas, lee con mucha atención y completa los ejercicios.
Read the texts and fill in the table below. (Lea los textos y complete la tabla a continuación)
My name is Isabella but my family and friends call me Isa. I was born in Cali, Colombia, on 18th December, 2009. This is my Brazilian friend. Her name is Sara and she was born in Rio de Janeiro on May 7th, 2010. I am a short, slim girl with brown hair and brown eyes. Sara is a little taller than me and she has long blonde hair and big blue eyes.
Sara goes to la Salle school and I go to Santo Angel school because my father’s office is near it. I am in the 6th grade and Sara is in the 7th grade. We both like our teachers. They are very demanding, but they are also fair and just. My favorite subject is Physical Education and Sara’s is Math, but I’m also very fond of Science and so is Sara.
My name is Nathalie but everybody call me Natty. This is my friend Santiago, but we call him Santi. We are both Americans. I was born in California on 10th March, 2010 and Santi was born in New York on October 1st 2009. I am short and slim. I have long fair hair and green eyes. Santi is tall, slim guy and he has short blonde hair and blue eyes.
Santi and I live in Los Angeles and we attend Eagle Rock high School we’re both in 7th grade, but in different classes. Our teachers are prepared and organized, friendly and helpful. My favorite subject is Art and Santi’s is Physics, but I’m also fond of Geography and Santi also likes History.
| Isabella | Sara | Nathalie | Santiago |
Nick name |
|
|
|
|
Hometown |
|
|
|
|
Date of birth |
|
|
|
|
Appearance |
|
|
|
|
Grade |
|
|
|
|
School |
|
|
|
|
Favorite subject |
|
|
|
|
Hello! My name is Kate Marin. I’m from Boston, but my parents are Colombians. They are from Bucaramanga. I’m eleven years old, but my favorite number is 3 my phone number is three, nine, five, six, seven, double four and my address is 32, Port Rd, Boston, USA. I have a pet: it’s called pulgas. He’s a big crazy, but I like very much. He’s dark brown. I’m a student at St Thomas school and my favorite subject is Physical Education because I love sports very much.
Read and complete the questions: (Lea y complete las preguntas)
First name: _______________________________
Surname: _____________________________
Age: _____________________________
Origen: _______________________________________
Nationality: __________________________________
Phone number: _________________________________
Address: ______________________________________
Favorite number: ___________________________________
Favorite subject: _______________________________
Pet name: _______________________________
Occupation: ______________________________
Answer the questions in complete sentences (Responda las preguntas con oraciones completes)
1. What’s her first name?
________________________________________________
2. What’s her surname?
____________________________________________________
3. How old is Kate?
___________________________________________
4. Where is she from?
___________________________________________
5. What nationality is Kate?
________________________________________________
6. What’s her phone number?
__________________________________________________
7. What’s her address?
_________________________________________________
8. What’s her favorite number?
__________________________________________________
9. What’s her favorite subject?
__________________________________________________
10. What’s color is her pet?
____________________________________________________
PRIMER PERIODO
La lectura es una
habilidad vital para estudiar sin dificultad. Muchos trabajos académicos
requieren la lectura como parte del desempeño escolar. Hay informes y trabajos
que se deben leer y responder. Las malas habilidades de lectura aumentan la
cantidad de tiempo que se necesita para absorber y reaccionar en el lugar de
estudio. Una persona está limitada en lo que puede lograr sin buenas
habilidades de lectura y comprensión.
La lectura es
importante porque desarrolla la mente. La mente es un músculo. Necesita
ejercicio. La comprensión de la palabra escrita es una de las formas en que la
mente crece en su capacidad. Enseñar a leer a los niños pequeños les ayuda a desarrollar
sus habilidades lingüísticas. También les ayuda a aprender a escuchar. Todo el
mundo quiere hablar, pero pocos realmente pueden escuchar. La lectura ayuda a
los niños a concentrarse en lo que otra persona está comunicando.
Personal information (Introducing
yourself)
Hello friend.
Hi. This is me, Camila Herrera.
I’m 11 years old. My birthday is on September 15th. My family is
from Colombia, but I am from England so we speak English and Spanish. I live in
a small town with my mom, dad, and my sister. I study in a big school near home.
All teachers are really nice people and help you with everything you need. My
favorite subject is science. I love it. I like animals and plants. I’m
definitely an explorer.
My mom and my dad are teachers,
too. My mom teaches math, so she is good at numbers. My dad teaches Spanish, so
he is good at reading and writing. My sister studies at the University. They
are very special to me. We go every weekend to the park and play sports.
So, Sara. Tell me, please. Where
are you from? How old are you? What’s your favorite subject? Are your parents'
teachers, too?
Bye.
Camila.
Read the letter and answer the questions.(lea la carta y responda las preguntas)
1. The text is principally about:
a. Camila’s life
b. Camila’s school
c. Camila’s parents
d. Camila’s friends
2. What’s Camila’s surname? ______________________________
3. How old is Camila? _____________________________________
4. Where is Camila from? ___________________________________
5. Where does Camila’s parents live? ___________________________
6. What is Camila’s favorite subject? __________________________
7. Where Camila's sister study ? ______________________________
8. What is her mom good at? _________________________________
9. What is his dad good at? _________________________________
10. What’s Camila’s friend name? ____________________________
Complete with 1 or 2 words (complete con 1 ó 2 palabras)
1. Camila’s teachers are _________________people.
2. Camila speaks ____________ and ______________.
3. Camila’s school is ______________________.
4. Camila likes ______________ and _______________
5. Camila’s mom is a _______________ teacher.
6. Camila’s dad is a _______________teacher.
7. Camila’s mom and dad are very ____________________
8. Camila and her family like to ___________________________
Match the questions with the answers (une las preguntas con las respuestas)
1. What’s your name? A. I’m from Colombia.
2. How old are you? B. Yes I have got a dog.
3. Where are you from? C. My name is Catalina.
4. Where do you live? D. No, I don’t.
5. What’s your favorite subject? E. I live in Medellin.
6. Do you like pizza? F. I’m ten years old.
7. Have you got a pet? G. My favorite subject is Maths.
Unscramble the sentences (ordene las palabras para formar oraciones con sentido)
1.
is -
name - My
- Karen
_______________________________________________________________
2. am - England - I - from
_______________________________________________________________
3. live - I - London - in
_______________________________________________________________
4. brothers - I - have - two
_______________________________________________________________
5. is - color - favorite - my - red
_______________________________________________________________
Cuando quieras comunicarte conmigo o enviarme las actividades me puedes escribir al siguiente correo:
luiseduardoarango0@gmail.com
Información importante
Clase virtual de inglés
Próximo martes 16 de febrero hora 10:25 AM CUENTO CON
LA PRESENCIA DE LOS GRADOS 6°-1-2-3
ENLACE PARA LA CLASE
PRIMER PERIODO
Para las semanas 3 y 4 que va del 8 de febrero al 19 de febrero debes realizar la actividad de comprensión de lectura y las preguntas con la conversación y los objetos de aula de clase, escribe las preguntas y respuestas en tu cuaderno le tomas foto y me la envías.
Hello, my name is Andrea and I am 12 years old I go to a public school called Santo Angel I am in six grades in the secondary level. In our class, there are 39 students. My class is big and nice. Our teacher is Mr. Luis and he likes decorating the walls of the class with posters and our work. In our class, there is a video bean and a whiteboard. My desk and my chair are brown. On my desk I have my pencil case, it is colorful. In my pencil case, I have many things: a red sharpener, two pencils, an eraser, three markers, glue, and a purple pen. I go to school by bus with my best friend Tina. We like our school because there are three playgrounds, a big gym and a fantastic music classroom with many instruments.
Answer these questions
What’s the school name
How many students are there in her class?
Does Mr. Luis decorate the walls?
What color are the desk and chair of Andrea?
What does Andrea have in her pencil case?
Are there four or three playgrounds in Santo Angel school?
My First Day at School!
Complete the conversations. Use the clues in the box and put them in the right place.
Completa la conversación. Usa las pistas del cuadro y colócalas en el lugar correcto.
» How old are you? » What’s your name? » Nice to meet you » Are you 12? » Can you spell your last name? |
Carlos: Good morning, what your full name?
Mariana: My name is Mariana Echenique.
Carlos: Excuse me, ______________________?
Mariana: It’s E-C-H-E-N-I-Q-U-E
Carlos: Ok. ___________________?
Mariana: No, I’m not. I’m 13.
Cristal: Hello! My name is Cristal. ___________________?
Francisco: My name is Francisco. _________________ Cristal?
Cristal: I’m 12 years old.
Francisco: ___________________Cristal.
Cristal: Nice to meet you too, Francisco.
Now, answer the questions about you. Draw a picture of yourself in the box or paste a photograph. 1. What’s your full name?.
2. How old are you?.
3. Are you in sixth grade?.
4. What’s your school’s name? It’s
Make the crossword with the images below.
Realiza el crucigrama con las imagines que están debajo.
PRIMER PERIODO
Leer es un ejercicio para la mente. Ayuda a los niños a calmarse y relajarse, abriendo puertas a nuevos conocimientos para iluminar sus mentes. Los niños que leen crecen para tener mejores habilidades cognitivas. La lectura es buena para todos, no solo para niño, jóvenes o adultos. La lectura mejora el vocabulario hay mejor comprensión, desarrolla habilidades de pensamiento crítico, mejora la memoria, los resultados en la escuela, ayuda a las habilidades analíticas, genera confianza, te ayuda a socializar y amplía horizontes, mejora las habilidades de escritura y el enfoque y la concentración, te hace más empático, te ayuda a desarrollar emociones y con la lectura aprendes a tu propio ritmo.
Los niños que se entregan a leer libros y aprender cosas nuevas les van mejor en la escuela. Son más creativos, están abiertos a nuevas ideas y desarrollan empatía con los demás.
Para esta semana no debes enviar nada, ni regresar nada a la coordinadora, me gustaría que reflexionaras sobre la importancia del aprendizaje del inglés. Para esta semana debes escribir los indicadores de logro en tu cuaderno o carpeta y decorar el primer periodo.
v Pregunta y da respuesta sobre información personal.
v Pregunta y da respuesta sobre objetos del salón de clase.
v Describe las rutinas diarias.
v Pregunta y da respuesta sobre las rutinas diarias.
v Reconoce los adverbios de frecuencia.
v Identifica las diferentes partes del cuerpo.
v Cumple con las tareas y actividades asignadas.
v Demuestra esfuerzo y deseos de superarse continuamente.










































No hay comentarios:
Publicar un comentario